Thursday, January 17, 2013

LISTEN LISTEN LISTEN!

Fenomena LISTEN ni dah mula berjangkit kat FB. 
Kat Twitter  pun sama gak. Siap ada #LISTEN gitewww!
Femes ko LISTEN ! Bhaha. Tapi listen style aku lain sikit. 
Tak sama dengan Gangnam Style .

Listen style aku….hmm….aku just nak everyone listen and give attention apa aku nak cakap.
Susah sangat ke?



Bagi peluang aku nak cakap. Because aku nak cakap sangat2 . Tapi everyone macam ignore aku.
Bila aku cakap, people langsung endah tak endah dan yang paling annoying orang langsung tak pandang muka aku.
Bila aku nak cakap .. ada je orang potong cakap aku.
Kalo aku dapat cakap pun confirm lepas tu macam tak de reaction. Opss pekak kot agaknye.
Hampeh bukan.

One more thing aku ni bukannya intan permata.
Aku ni diibaratkan batu bata je.
POOR ME  



Apa perasaan korang kalau orang buat ko macam tu.
Aku bukannya takde mulut nak cakap.
It just people around me tak bagi opportunity kat aku nak bercakap.
So end up nya, aku lebih suka mendiamkan diri dari bercakap.

Frankly speaking, aku tak tau kenapa aku boleh jadi pendiam sebegitu rupa.
Heyyyy… kawan2 aku masa uni pun tau betapa becok nye aku kalo aku bercakap.

Pernah one day aku agak senyap .. kawan2 aku ramai tanya kenapa senyap. Risau dorang bila aku tak bercakap even one words. But don’t worry because that day I’m not feeling well ok. Headache ya know. Can’t talk, tidur je gamaknya.

And yes I admit that im not a cheerful person.
BUT at least im not a heartless person!
So why not korang bgi peluang kat aku untuk bercakap and LISTEN to what im gonna sayin’.

Out of sudden aku rindu kat kak nana. 
Sebab aku selalu borak dengan dia. 
At least aku ada kawan yang nak bercakap dengan aku dan dengar apa yang aku nak cakap.
Sekarang kat opis ni aku dah takde sapa2 . 

Kadang2 terasa macam sakit jiwa duk kat opis sebab aku rarely cakap masa kerja.
Sebab tu kalo balik rumah or  borak2 dengan Korean boy, aku mesti aku bercakap tak henti2.
Saje je aku nak lepaskan geram sebab masa kat ofis aku tak cakap sangat kan!
Sampai member2 aku pun perli aku cakap laju macam keretapi. Jahat ko jahhh!
But it’s ok. Because aku tau family dan member2 sayang aku sangat2.
AND I LOVE YA’LL TOO !!!

So untuk mengelakkan aku rasa sakit jiwa kat ofis ni.
Aku lebih suka tak amik port apa yg dorang bualkan.
Lantaklah as long as aku buat kerja and kerja aku siap on time!
Daripada aku nak touching2..baik aku layan lagu korea aku ni.

Satu ayat yang selalu aku ingat bila aku sentap, disentap or tersentap.
“Biar apa pun orang cakap, buat, ignore you n bla bla bla..Always remember family dan kawan2 yang selalu take care and comfort aku bila sedih. Ramai lagi orang yang sayang kat aku.”

So aku always remind myself dengan ayat diatas ni.  
Sejuk hati sikit.
Hopefully tahun ni banyak la rezeki aku. Amin.

2 comments:

Google Website Translator Gadget

ShareThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...