Wednesday, September 05, 2012

Dear Diary...


Entri kali ni sebenarnya aku nak story pasal family aku…… Mesti ramai yang tertanya tanya kenapa aku x pernah cerita pasal family aku kan. Actually…. kalau cerita pasal family ni aku lebih suka mendiamkan diri saja. Sebab……masalah family aku ni complicated sikit. Senang cerita, family aku tak macam family orang lain. Kadang2 sedih gak bile terpikir pasal ni. Tapi at least aku still ada mak dan adik aku. Ini pun dah kira bersyukur la sebab aku still ada mak lagi. Sebab tu kalo member ofis ke member masa belajar dulu duk sibuk2 cerita pasal family dorang aku mesti je senyap.



Dah kerja ni aku kena tanggung mak n si GEMOK tu…dengan kerja yang tak berapa nak tetap ni…senang cakap habis madu sepah dibuang.. Cuma tunggu masa je nak kena kick dari ofis ni. Hahahaaa…tu lah reality hidup. Agak2 kalo kena kick aku nak kerja kat mane…..Sambung master maybe??? Actually aku berharap gak la dapat kontrak…dapat kerja kontrak sekejap pun ok laaaa.... Aku tak amik pusing sangat pasal gaji pun if dapat kontrak. Aim aku if dapat kontrak ni aku senang nak apply kerja level diploma kat SPA tu. Sebab pointer akan jagi 2.50 kalo nak apply. Memandangkan result diploma aku tak segah mane. Sudah tentu la aku harap sangat2 dpt kontrak. Senang la aku nak apply N27, Hehehe… :P


Lagi satu….orang selalu nampak family aku ni macam kaya je kan. The truth is……..family aku x de la sekaya mana pun. Kalau kaya tak de la aku kena kerja. Betul tak?? Orang selalu nampak aku duk usung beg Zara, Mango, Forever 21, Espirit etc. Kalau nak tau those things aku beli sendiri tau. Kumpul duit banyak banyak pastu beli.  Orang ingat parents aku banyak duit sampai anak2 mampu pakai barang branded.  Padahal hanya mak aku sorang je yang tanggung anak2.  


One more thing…orang ingat aku duk tukar2 kereta…sekejap Myvi sekejap Viva… Poning kepala den nak jawab semua pertanyaan tu. Why they keep asking me about the same thing? Rimas I tau tak??!  Senang cerita, kereta Viva tu memang hak milik kekal aku yg punya. Myvi tu si GEMOK yang punya. Kitaorang tukar2 kereta sebab si GEMOK malas nak drive Myvi. Alasan…..kereta Myvi tu body ehh tombam bonar. Haaaa…..amek ko! Tau pulak mengomel minyak kereta Myvi laju je jalan. Last2 akak kyra yang baik hati ni jugak la yang kena mengalah bagi baby Viva kat si GEMOK ni. Aku kan kakak…Redha je lahhhh~


HASIL NURKILAN

Kyra Radzman
Sweet 24th

No comments:

Post a Comment

Google Website Translator Gadget

ShareThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...